Pages

Friday, November 09, 2012

Mr. AH

Hey im back.
Lets go on with Bahasa.
 Aku seorang budak matrikulasi perlis. Seorang perempuan yang biasa yang baru ingin mengenali dunia. Dunia, dunia yang diberi Allah s.a.w. sungguh indah. & tak terkira rezeki yang dilimpahkan. Tapi kadang kala, ialah,  manusia sukar untuk lari dari sifat asyik,  leka, alpha dengan kenikmatan yang dianugerah. Hmm, ini sekadar untuk mengingati kalian, termasuk diriku. Subhanallah.

      Asal ceritanya begini, Aku rungsing. Sejak akhir-akhir ni, ada je perasaan aku yang tak tenang. Aku rasa tak tentu arah. Rasa suka tapi sedih. There is one guy, named AH. AH ialah pelajar matrikulasi perlis, sama dengan aku. Dia diantara orang yang dikenali di situ. Aku kenal dia atas sebab aku salah satu AJK blok dekat kolej aku. Dia seorang yang berdedikasi, bertanggungjawab dan kadangkala kelakar orangnya. Bila aku tengok dia, bagai ada sesuatu mencuit hatiku. Tapi cuma biasa-biasa je. Namun sekarang, ada sesuatu menganggu ku. Entah kenapa, wujud satu perasaan yang aku pun taktahu nak tunjukkan macam mana. Sukar untuk diadapkasikan. Aku mula sedar dari mimpi ni, sejak aku 'pantang' terdengar nama dia. Aku pelik dengan diri sendiri. Aku mula tersedar dari termenung. Semasa dalam bas semasa semasa dalam perjalanan balik, selepas selesai ujian MUET. Balik ke rumah. Selepas berfikir panjang, aku runsing. Kenapa non-stop aku terfikirkan dia ni? -.- Well, that's annoying! Finaz kawal, kawal perasaan tu. Wahai perasaan, please, pleaseeee go away. I don't need you now. Ya Allah, Jauhkanlah aku dari cinta murah dan tunjukkanlah aku jalan yang lurus, jalan yang kau redhai. Amin. Astagfirullah 

      Pada awalnya, roommates aku suka bergurau pasal aku dgn dia. Sejak aku cerita yang first time aku tengok AH, he is a great man. Dia ada perwatakan yang aku suka. Nampak berdisiplin, dedikasi, ada sifat memimpin yg aku suka. Aku dapat  bayangkan dia dapat memimpin  future family keluarganya dgn baik. Awesomeee~ Haa tapi kadang-kadang aku yang start bergurau dulu. Haha. I'm confused. Aku tak pasti ini namanya cinta, or crush. ahhh, stop it fnaz.  He wouldn't know you. Ya Allah, sekiranya dia ditakdirkan untukku, dan aku ditakdirkan untuk dia, peliharalah kami dari batas-batas syari'at. sekiranya aku tidak ditakdirkan untuknya, dan dia tidak ditakdirkan untukku,  maka jauhilah diriku dari memikirkan dirinya dan jauhkanlah dia dari memikirkan tentang diriku. Sesungguhnya enkau lebih tahu yang terbaik buat aku. Amin.